Welcome To MiSta HaFifi Blog
KeHidupaN PenuH PanCaroba

Koleksi Teka Teki..

. “Kenapa lelaki perlu beristeri tiga… .”
Jawapannya kerana :
kerana kalau kawin satu isONE
kalau kawin dua isTWO
kalau kawin tiga barulah isTERI… ..

Soalan: binatang apa yang ada kaki tetapi malas berjalan?
Jawapan : katak…ada kaki tapi melompat…

Soalan: Ikan apakah yg tidak mempunyai kepala,ekor,sisik,ingsang,dan sebagainya???
Jawapan : Bebola ikan

Soalan: macam mana nak lembut kan lembu???
Jawapan : hujung perkataan lembut tu tambahlah huruf T jadilah lembut..hehe..

Soalan: antara negara china dan bulan,mane yg lebih jauh?
Jawapan : negara chinalah jauh,sbb bulan kite tengok langik je dah nampak bulan,kau nak tengok china pegi tempah tiket kapal terbang…….haa……

Soalan: Ali bin Abu, kambing bin???
Jawapan : Binatang lar…

Soalan: banyak2 cecair,cecair ape yang bile dipanaskan dia beku???
Jawapan : telur la!!!!wakakaka

Soalan: bila kita tidur dia bangun bila kita bangun dia tidur
Jawapan : tapak kaki

Soalan: dalam banyak banyak singa.singa apa tidak makan orang
Jawapan : singapura

Soalan: dlm nenas ada ape??
Jawapan : spongebob!!

Soalan: kalau gajah lalu titi,titi tu patah.lepas tu kambing pulak yang lalu.apa pulak yang patah
Jawapan : patah balik la

Soalan: dalam banyak2 kotak,kotak apa x leh angkat…
Jawapan : kotak penalti

Soalan: benda apa yg slalu kita makan akn habis,klu kita xmkn pn akn habis??
Jawapan : ais

Soalan: dalam banyak2 rumput,rumput apa lembu n kambing xmakan??
Jawapan : mesin rumput

Soalan: dalam banyak 2 syarikat,syarikat ape paling besar?
Jawapan: amerika syarikat

Soalan: kenapa nobita dan doraemon takut datang ke malaysia?
Jawapan: sebab ada Giant..

Soalan: Buaya naik bas… Manusia naik apa..?????
Jawapan : naik hairan la…ark ark ark

Soalan: ape bnde luar askar,dlm bombe
Jawapan : buah tembikai

Soalan: dalam banyak -banyak kuih,kuih ape takleh makan kat tengahnya?
Jawapan: kuih tak menjadi..

Soalan: negara apa yang banjir baru hujan
Jawapan : bahrain

Soalan: kapal terbang masuk gua keluar kat mane??????
Jawapan : keluar kat suratkhabar la.

Soalan: ada tangan, ada kaki, ada leher, ada badan, tapi x ada kepala.. apa dia?
Jawapan : baju

Soalan: klau kambing jdi ayam,lembu jdi ayam,cicak jdi ayam,ayam jadi ape????
Jawapan : jdi banyak ar………..

Soalan: kalau gajah terjun katil tapi tak pecah pun,tapi ade satu yg pecah,ape yang pecah….heheheheh
Jawapan : pecah rekod ar.huhuhuh

Soalan: kalau kapal terbang tenggelam,apa yg timbul?
Jawapan: timbul masalah..

Soalan: Kereta ape yang pakai topi?
Jawapan : Teksi

Soalan: macam mane kalau kite nak berhentikan air terjun???
Jawapan : ambil gambar…berhentilah die

Soalan: bila kita jalan,dia jalan.bila kita berhenti,dia tetap jalan.tetapi,bila dia yang berhenti,kita akan mati.
Jawapan : jantung/degupan jantung

Soalan: dlm bnyk2 kenderaan,kenderaan apa yg ada seorang penumpang,rmai pmandu?
Jawapan : org yg bwk kranda

Soalan: pekerjaan ape yg org suke??
Jawapan : pembuat roti canai sebab lepas buat roti canai mesti dia tepuk tangan

Soalan :binatang ape ade dua huruf?
Jawapan: U dan G [Udang]

Soalan: dalam byk-byk semut….semut apa kluar peluh from: diana, k.trg
Jawapan : semut pergi joging

Soalan: binatang apa sama macam unta…????
Jawapan : anak unta lar….kuakaka…!!!

Soalan:apakah benda yg kita nampak tapi apabila kita pegang tak dapat,tapi dia tak lari pun?
Jawapan: air..

Soalan: ade seorang penjual ais-krim sedang menjual ais-krim kat taman,pastu polis tahan dia,kenapakah polis tahan dia?
Jawapan: sebab polis nak beli ais -krim

Soalan: burung ape bela atuk dia?
Jawapan: burung belatuk [bela atuk]

Soalan: ada 3 org kwn mandi kat kolam… 2 orang kepala nye basah.. knape yg sorang nie x basah???
Jawapan : kerana botak

Soalan: banyak banyak bunga . bunga apakah di siram ia mati.
Jawapan : bunga api ..

Soalan: kerbau ape yg panas?
Jawapan: kerbakaran

Soalan: ada tiga adik beradik main kejar kejar.apa bendanya tu??????
Jawapan : kipas la.

Soalan: kenapa ikan tggl kat laut bkn darat?
Jawapan : sebb ikan tak tau jln cuma tau berenang je

Soalan: sungai ape paling berat??????
Jawapan : sungai besi…..

Soalan: aiman berada di tingkat 156 menara klcc.dy terjun dari tingkat tersebut tanpa menggunakan payung terjun tapi dy x mati…hebat x? cune teka cmne dy buat…..
Jawapan : sebab aiman seekor burung

Soalan: banyk2 bangunan,bangunan ape paling tinggi??????? from adi sabak
Jawapan : masjid la…………sebab khubah die cecah bulan dan bintang…..hahahaha

Soalan: banyak2 kasut…kasut apa yang orang carik?? kasut kulit ker…kasut sekolah ker…kasut tap seng???
Jawapan : kasut yang hilang laa..

Soalan: banyak2 kenderaan,kenderaan ape yang pandai?
Jawapan : bas sekolah sebab dia pergi sekolah

Soalan: knp org ske b’ckp???
Jawapan : sbb die ade mlut..

Soalan: byk2 mi, mi apa yang takleh makan?
Jawapan: misai..

Soalan: banyak 2 jantung, jantung apakah bila dicabut x mati
Jawapan : jantung pisang

Soalan: daun ape yang xde bunga?????
Jawapan : daun terup

Soalan: bnyk2 haiwan,haiwan ape yg bleh b’jln dan b’diri tp xleh dduk???ape die??
Jawapan : burung penguin

Soalan: kereta ape tayar nyee kat atass,,?jawab jgn x jwb..
Jawapan : kereta kabel

Soalan: Dlm bnyk-bnyk jin…jin ape yg bleh menyanyi dan suka menyanyi?
Jawapan : jinbara..

Soalan: ikan apa yang bodoh??
Jawapan : ikan kembong sebab dah tahu dia kembong duduk lagi dalam air

Soalan: Suatu hari, seorang pemburu masuk ke hutan untuk memburu. Dia ternampak 10 ekor burung sedang berehat di atas dahan dan dengan panats dia pun menembak burung-burung itu..soalannya..kenapa hidung orang utan yang berdarah??
Jawapan : kerana kebetulan semasa pemburu menembak burung-burung, urang utan itu sedang mengorek hidung.Apabila terdengar bunyi tembakan,orang utan itu terkejut dan tercucuk hidungnya lalu berdarah…..

Soalan:apa yg org selalu mintak apabila hari raya?
Jawapan:mintak maaf la,bukan duit bengon..

Soalan: Banyak2 orang, orang apa mandi rambut tak basah tapi badan basah????
Jawapan : Orang Botak.

Soalan: dalam banyak2 pokok, pokok apa yang berani
Jawapan : pokok pisang(sebab jantung dia kat luar)

Soalan: apakah yang boleh tengok ngan cermin tak boleh tengok ngan mata
Jawapan : telinga

Soalan:bilik apa nampak kita?
Jawapan:bilik ICU..

Soalan: Singa ape yang suka sangat mandi..??
Jawapan : Singa Laut

Soalan: motor apew x der tayar
Jawapan : motor bot

Soalan:motor dan kerete,yg mana tua?
Jawapan:motor sebab ade tongkak..

Soalan: dlm byk2 hantu..hantu aper pndai bersilat??
Jawapan : hang tuah

Soalan: binatang apa yang orang cari dapat duit?
Jawapan: lintah

Soalan: Banyak2 minyak,minyak ape yg boleh jalan?
Jawapan : Minyak cap kaki

Soalan: dia ada banyak kaki bukan binatang, dia lalu ikut landasan bkn keretapi.apakah bendanya?
Jawapan : zip

Soalan: nenek sape bleh terbang????
Jawapan : nenek burung

Soalan: gigi ape yang selalu org guna
Jawapan : gigi biru ( bluetooth)

Soalan: Byk2 nasik, nasik aper yg bole bergerak?
Jawapan : Nasik pataya – 4 tayar… hahahaha!!!

Soalan: binatang aper yg bahagiakan kuargenyer…
Jawapan : singa menawan kuarge bahagia…

Soalan: kenapa kayu balak perlu ditebang???
Jawapan : mestilah tebang,takkan cabut kot….

Soalan: banyak2 binatang, binatang ape jual kueh?
Jawapan : itik la.. sbb, ia kn berbunyi kuek4..

Soalan: banyak2 binatang, binatang ape jual beg?
Jawapan : kambing la..sbb,ia kan berbunyi mbek..

Soalan: kenapa batu tenggelam dalam air……..?
Jawapan : sebab dia xpandai berenang..

Soalan: dlam byk2 motor…motor ape xde enjin???
Jawapan : MOTOROLA…

Soalan: Dalam banyak2 haiwan.. Haiwan apakah yang paling kedekut..
Jawapan : Kuda lah…sebab bila lari bunyi kedekut2

Soalan: ade dua org pemburu die ternampak 10 ekor harimau tapi kenaper die x takut.kenape ye?
Jawapan : sebab die nampak ekor harimau je…

Soalan: dlm bnyak2 bunga,bunga ape warna hitam?
Jawapan : bunga tayar

Soalan: binatang apakah yang paling kurang ajar@biadap?????huhu
Jawapan : kutu sebab duduk atas kepala…hahaha

Soalan: antara telur dgn biawak mana satu yg boleh makan?
Jawapan : BIAWAK sbb ia ada mlut

Soalan: Banyak banyak mata,mata apakah yang paling besar?
Jawapan : Matahari lah hahaha

Soalan: ikan apa sakit perut
Jawapan : ikan kembung

Soalan: Bas ape yang boleh dikayuh
Jawapan : Basikal

Soalan: banyak-banyak air air ape yang berani?
Jawapan : air terjun

Soalan: dalam banyak2 mee, mee ape yg terkenal………
Jawapan : mila af5 la..

Soalan: ada 3 mata… 1 kaki.. apa dia..
Jawapan : lampu isyarat

Soalan: bnyk2 kreta,kreta apa ada lima tayar
Jawapan : semua kreta ada 4 tayar campur 1 tayar sper jadi 5

Soalan: Burung apakah hidup di langit, darat dan air.
Jawapan : Burung Raja Udang sebab burung di langit, raja di darat dan udang di air.

Soalan: Ade sorang budak, dia tengah berus gigi, sambil dia berus gigi dia bersiul. Macam mana dia boleh buat dua-dua tu dalam satu masa?
Jawapan : sebab dia berus gigi palsu.

Soalan: nombor ape paling kuat?
Jawapan : no 3, sebab kalu lumbe lari diorg akan cakap “satu.. due.. TIGA!!!..

Soalan: apebile manusia berpegang pada janji, kau berpegang pada ape???
Jawapan : kau {cow}kan lembu.peganglah pada tali supaya tak terlepas kah kah kah

Soalan: bas ape tak boleh bergerak?
Jawapan : bas stop……he..he..he..

Soalan: kalau kite buang kat laut,ianya hancur, kalau kite buang kat lantai,ianya tak hancur???
Jawapan : tisu

Soalan: kenapa superman pakai baju ketat???
Jawapan : sebab baju dia ada huruf S (saiz S la,kiranya)

Soalan: Pada suatu hati,ibu monyet membawa 2 orang anaknya berjalan-jalan sambil melintas jalan,bila sampai di seberang,ibu monyet itu menyatakan”selamat kita 5 beranak”.Kenapakan ibu monyet meyatakan demekian sedangkan mereka hanya 3 beranak sahaja?
Jawapan : sebab monyet mane pandai mengira

Soalan: dalam laut ada berapa jenis ikan?
Jawapan : 2 lah sbb seekor jantan seekor betina

Soalan: ada seekor burung terbang kat awan.kapal terbang lalu kat atas burung itu ,kenapa dia jatuh mati?
Jawapan : burung itu tutup telinga sebab kuat sangat bunyi kapal terbang,lepas tu dia jatuh la sebab ye dok kibas sayap ye..

Soalan: dalam banyak-2 haiwan haiwan ape yg beranak dan bertelur?
Jawapan : siput babi la…sbb siput bertelur babi beranak hahahaha

Soalan: kenapa orang berkaki dua?
Jawapan : kalau satu dia jadi orang OKU

Soalan: dalam bnyk2 lembu.. lembu ape dia nmpak kite.. tp kite xnmpak dia??
Jawapan : lembu yang menusuk…

Soalan: banyak2 kereta…kereta itu panjang tapi tak de kat jalan raya…????
Jawapan : kereta api

Soalan: sbb apa org jepun tkut kat org amerika,org amerika pulak tkut kat jepun??
Jawapan : sbb org jepun ada ultraman,org amerika pulak ada superman…

Soalan: dlm byk2 kereta, kereta apa yg x dipanggil kerata..
Jawapan : teksi

Soalan: ade seorang pemburu,die nampak 10 ekor burung. tembak tiga ekor burung.tinggal berapa?
Jawapan : tinggal 10 sebab die tembak ekor burung jer bukan burung

Soalan: banyak2 burung,burung ape tak bela anak tapi bela atuk?
Jawapan : burung belatuk

Soalan: haiwan apakah yg xske perempuan??
Jawapan : burung helang la ,sebab dalam bahasa inggeris,burung helang maksud dia eagle…eagle tu sama bunyi macam (ee..girl)

Soalan: Apa benda ikan di dalam ayam di luar
Jawapan : Ikan sardin cap ayam ler…

Soalan: apakah benda wangi,kotor/busuk,sedap?
Jawapan : bunga tahik ayam (bunga tu wangi,tahik tu kotor/busuk,ayam tu sedap).

Soalan: dalam banyak2 haiwan haiwan ape yang pondan ?
Jawapan : singa sebab dia pakai tudung

Soalan: dalam banyak2 haiwan haiwan ape yang pakai tudung ?
Jawapan : singa sebab dia pakai tudung

Soalan: dalam banyak2 haiwan haiwan ape yang pandai mengaji ?
Jawapan : singa sebab,apabila dia mengaum,ia akan jadi ‘Auuzubillah hi minassyaitanirrajim’

Soalan: banyak-banyak pemadam,pemadam apa yang pandai?
Jawapan : pemadam sekolah

Soalan: burger apa yang gembira?
Jawapan : bergembira

Soalan: knp dr bedah ttup mulut ngn hidung sewktu pmbdahan djlankan??
Jawapan : klu ttup mata cmne nk nmpak..sbb tu ttupp mlut ngn hidung je..

Soalan: Nape kite pegi sekolah????
Jawapan : Sbb sekolah tak leh pegi kat kite..

Soalan: binatang aper yg kepale dia besar badan dia kecik…
Jawapan : semut pakai helmet/topi…hahaha.

Soalan: moto apa paking dlam poket/kocek?
Jawapan : motorola

Soalan: benda apa yang makan sekali,kenyang bertahun-tahun?
Jawapan : bantal ,sebab isi dia,kalau letak sekali dah boleh guna sampai bertahun-tahun..

Soalan: scorpion itu colour ape???
Jawapan : kala jengking

Soalan: ada 5 ekor cicak di atas siling sedang bermain kejar-kejar, sekor jatuh kat bawah,tinggal lagi 4, tiba-tiba semua skali cicak jatuh, kenapa ekk?
Jawapan : cicak-cicak tu jatuh sbb diaorg tepuk tgn, konon2 nak gelakkan cicak yang jatuh mula2 td

Soalan: kenape orang cine mata dia sepet??????
Jawapan : sebab mate die sakit sebab asyik kena asap…hahaha…

Soalan: banyak-banyak buah buah apa ke yang kita takut makan?
Jawapan : buayalah….

Soalan:kacang apa yang apabila kita potong,dia tetap jadi panjang?
Jawapan: kacang panjang..

Soalan: kalau bas benti ape yg turun dlu??
Jawapan : turun meter la…

Soalan: kopi ape tak boleh sepak,terajang,tumbuk,bakar,buang,makan,minum dan lain lain?
Jawapan : kopikirla sendiri….(:

Soalan : saya ade 3 kepala,4 tangan dan 5 kaki…siapakah saya?
Jawapan: penipu..

Soalan : kalau rumah cantik,orang putih panggil beautiful house,kalau rumah terbakar,orang putih panggil apa?
Jawapan: panggil bomba la bengon..

Soalan : pada suatu hari,seekor burung merpati terbang ke gunung everest,lepas tu dia nampak apa?
Jawapan :cis,nampok ngak nipu!!..

Soalan : nak mencari sikit pun susah, tapi bile dapat buang, ape bendanya?
Jawapan: tahi hidung

Soalan :antara kain yang orang jemur dengan telefon,apakah yang sama?
Jawapan : bila dah ‘kringg’ boleh angkat..

Soalan :antara perempuan dengan angkasawan,apakah yang berbeza?
Jawapan erempuan datang bulan,angkasawan pergi bulan..

Soalan: monyet apa tak makan pisang?
Jawapan : monyet yang berpuasa..

Soalan: lembu apa tak makan rumput?
Jawapan: lembu tak ada selera..

Soalan: banyak2 kentut,kentut ape yang tak berbau?
Jawapan : kentut lori.

Soalan: antara ekor tikus dengan ekor lembu,yang manakah lebih panjang?
Jawapan : ekor tikus sebab cecah tanah/lantai..

Soalan: apakah benda dia pergi terbang,balik berenang?
Jawapan : mata kail la..

Soalan: dlm banyak2 mata,mata apa yang paling besar?
Jawapan : matahari..

Soalan: dalam banyak-banyak ikan..ikan apa yg ada bulu ketiak?
Jawapan : tauke ikan

Soalan: apakah benda yang kalau dia jatuh,kita tengok kat atas?
Jawapan : atap bocor..

Soalan: apakah yang kalau kita potong ,kita akan potong keatas?
Jawapan : seluar..

Soalan: dlm banyak2 negara,negara apa yang paling kaya di dunia?
Jawapan : malaysia la sebab,ada pesawat MAS,pasir MAS,ayam MAS,dan lain -lain..

Soalan: dlm bnyk2 kete,kete ape xde enjin?
Jawapan : kete sorong…

Soalan: dalam banyak2 bola,bola apa yang orang sayang?
Jawapan : bola ragbi sebab orang slalu peluk dia semasa main ragbi..

Soalan: bola ape yg bleh brenang?
Jawapan : bebola ikan..

Soalan: dlm bnyk2 kreta,kreta ape yg panas?
Jawapan : kereta api..

Soalan: dalam bayak-banyak api…api ape yang x panas..
Jawapan : bil api..

Soalan: lubang apa yang sedap?
Jawapan : LUBANGun pagi-pagi,ambik selimut,tarik,tidur semula..

Soalan: Harimau ape lahir kat hospital?
Jawapan : tiger wood

Soalan: ali berjalan jalan di tepi pantai..dia terjumpa duit RM 1 juta dan seekor ikan..tetapi,ali tidak mengambil RM 1 juta,tetapi, ali mengambil ikan,kenapa ali mengambil ikan?
Jawapan : sebab ali seekor kucing..

Soalan: dalam banyak2 makanan,makan apa yang bijak?
Jawapan : tauhu la sebab dia tahu..

Soalan: banyak-banyak huurf,huruf apa boleh kawin???
Jawapan : i & u..

Soalan: Ada seorang buta berjalan kaki. Semasa dia berjalan, ada satu lubang depan dia tapi dia boleh elak. Kenape dia boleh elak?
Jawapan : Sebab dia buta sebelah mata jer..

Soalan: Dalam banyak-banyak mas, mas apa yang orang tak nak?
Jawapan : ‘Mas’alah

Soalan: langit dan bumi….. ape di tgh2???
Jawapan : DAN laaaa….

Soalan: pada suatu hari,kapal layar pergi ke china untuk menyaksikan sukan OLIMPIK BEIJING 2008,lepas tu kapal tuh duduk kat tengah laut,lepas tu asap kapal layar pergi kat mane?
Jawapan : kapal layar mana ada asap ,bengon….

Soalan: mangkuk apa yang kalau kita tuang seluruh air kat seluruh dunia ni pun,dia tak penuh?
Jawapan : mangkuk jamban..

Soalan: jam apa yang busuk?
Jawapan : jamban…

Soalan: jam apa kita boleh lalu atasnya?
Jawapan : jambatan..

Soalan: ade sebuah basikal,ade tayar, lepas tayar tempat duduk, lepas tempat duduk ade besi , lepas besi , ade handle ,lepas handle ape?
Jawapan:lepas handle jatuh la ,bengon…

Soalan: byk2 haiwan, haiwan ape paling pemalas?
Jawapan : singa- sebab tak pernah cukur janggut

Soalan: antara seluar panjang dengan kacang panjang,apakah yang tak sama?
Jawapan : seluar panjang,kalau kita potong,dia menjadi seluar pendek,kalau kacang panjang kita potong,dia tetap jadi kacang panjang..

Soalan: dlm banyak2 bunga,bunga apa kalau kita xsiram, dia x layu dan tak mampus?
Jawapan : bunga kertas..

Soalan: dalam bnyk2 binatang,binatang ape yang halal dan haram?
Jawapan : siput babi (siput halal,babi haram)

Soalan: apakah benda,kalau turun lambat,naik laju?
Jawapan : hingus..

Soalan: dlm banyak2 hari,hari apa yang orang takut?
Jawapan : HARImau..

Soalan: dlm byk2 bas,bas apa yang ade 2 tayar jer?
Jawapan : BASikal..

Soalan: buah apa yang,kalau kita nak makan,kita kena langkahnya dulu?
Jawapan : buah dam la ,bengon….

Soalan: apakah ,dia boleh naik,tapi tak boleh turun?
Jawapan : naik haji..

Soalan: benda apa kalau kita ikat,baru boleh jalan?
Jawapan : kasut..

Soalan: dlm banyak2 superhero,superhero ape yang bodoh?
Jawapan : superman la,sebab dia pakai seluar dalam kat luar..

Soalan: alien apa yang ada 5 kaki,7 muka & 8 tangan?
Jawapan : alien yang ada 5 kaki,7 muka & 8 tangan la…

Soalan: dalam banyak2 doktor,doktor ape lahir dalam air dan tinggal dalam air semasa dia kecik?
Jawapan : nyamuk la,sebab mase kecik dia dudok dalam air,semasa besar dia pergi cucuk orang..

Soalan: dalam banyak2 semut,semut ape yang kalau kita katok kepala dia,dia tak mati?
Jawapan : semut pakai topi keledar..

Soalan: sang kancil sedang berjalan didalam hutan pastu dia nampak ada 2ekor harimau, tapi kenapa sang kancil xlari?
Jawapan : sebab dia nampak ekor harimau jer..

Soalan: tukang apa yang kalau kita panggil dia,dia tengok kat atas?
Jawapan : tukang gali kubur..

Soalan: binatang apa yang telurnya saja yang boleh makan,tuannya tak boleh makan?
Jawapan : penyu la,bengon…

Soalan: antara bulan bintang,yang mana satu ayah?
Jawapan : tang la,sebab bulan bin tang..

Soalan: sekolah apa yang x ada murid dan guru?..
Jawapan : sekolah haiwan..

Soalan: dalam banyak2 bunga,bunga apa warna hitam?
Jawapan : bunga tayar..

Soalan: dalam banyak2 buah,buah apa yang boleh menyanyi?
Jawapan : buah delima (the lima -gangstarz 1 tv3-)

Soalan: dalam banyak2 pokok,pokok apa yang paling tinggi di dunia?
Jawapan : pokok di atas gunung..

Soalan: nasi apa yang tak boleh makan?
Jawapan : nasi ayam ,sebab nasi tu nasi hok ayam,bukan hok kita,bengon…

Soalan: macam mane nak tangkap empat ekor burung sekaligus?
Jawapan : tangkap la gambar burung tuh…

Soalan: banyak-banyak huruf jawi,huruf jawi ape yang terbang???????
Jawapan : huruf wau la..

Soalan: ada sungai tak ada air, ada rumah tak ada orang, ada pokok tak ada buah, apakah ia??
Jawapan : peta

Soalan : dlm byk2 burger,burger apa yg kalau kita makan, kita akan jatuh???
Jawapan : bergegar………..

Soalan : negara apa yang hanya utk 2 perempuan?
Jawapan : portugal (for two girl)..

Soalan : kambing reka robot, lembu reka kereta,aku reka apa?
Jawapan : cis,reka cerita…

Soalan : lembu reka robot, kambing reka kereta, aku reka apa?
Jawapan : reka cerita..

Soalan : kenapa paklah (pm) selalu keluar malam malam?
Jawapan : sebab dia pm (perdana menteri atau malam) bukan am..

Soalan : mancis apa boleh main bola?
Jawapan : manchester united…

Soalan : dlm banyak2 kucing, kucing apa ada 9 kaki?
Jawapan : kucing duduk kat kaki lima..

Soalan : ular apa yg panjang?
Jawapan : U lar (kamu la)…

Soalan: Dalam banyak2 binatang, binatang ape x leh tgk matahari?
Jawapan : katak bawah tempurung

Soalan: dlm banyak-banyak pen, pen apa yg boleh dimakan???
Jawapan : PENadol la bodo, bukan pende..

Soalan: dalam bnyk2 tetamu,tetamu manakah org x akan jmput ke majlis?
Jawapan : tetamu yg x diundang

Soalan: dia bulat,berwarna,gemuk tapi kalau kentut jadi kurus. nape???
Jawapan : belon la bongok…

Soalan: buah ape yang orang sayang tp tak leh makan???
Jawapan : buah hati…

Soalan: dlm byk2 air mata, air mata apa yang rasa manis?
Jawapan : air mata kucing la lembu wei…

Soalan: Macam mana kita boleh buat supaya kura-kura boleh melompat dan panjat pokok .
Jawapan : Tukarkan huruf u dalam kura-kura kepada huruf e , jadi kera-kera lah ..

Soalan: aku buka baju , aku sapu badan degan bedak , aku terjun ke dlm tasik ..siapakah aku???
Jawapan : goreng pisang..

Soalan: banyak2 batu, batu ape kalau org tengok rasa sedih?
Jawapan : Batu nisan

Soalan: dalam banyak-banyak mee, mee apa yang ramai.
Jawapan : meeting

Soalan: dalam byk2 haiwan… haiwan apekah yg kaye???
Jawapan : singa la…sbb singa ade bank sndiri…iaitu maybank..hahhaha, bukan beruang la, kuba…

Soalan: apa benda yg kalau kita pegang bawahnya,kita menjerit,tapi kalau kita pegang atasnya tak jadi apa2?
Jawapan : streka lah cicok kering weh..

Soalan: macam mane kite nak tau kubur lelaki ngan kubur pompuan??…
Jawapan : tengok batu nisan laaaaaaa….hua3

Soalan: dlm byk2 motor .motor apa bleh masuk poket ?
Jawapan : motorola ……..hehehe

Soalan: di antara anggota badan kita, mana satu buleh menyanyi??? jawab, jgn x jwb..
Jawapan : jeng jeng jeng…jawapannya, mata sebab dia matta band, oo, kamu sangat bodo, sebab dok jawab…bukan mulut, mane ade mulut band , bodo…..

Soalan: Tengah malam ada apa?
Jawapan : ada hantu la tozo…

Soalan: Banyak-banyak huruf, huruf apa paling jauh?
Jawapan : Huruf jawi – nun

Soalan: atas nun ade nape???
Jawapan : ade titik la toyol…nun tu huruf jawi…

Soalan: dlm byk2 kera, kera ape buleh kije???
Jawapan : kerani…

Soalan: APA DIA… KALAU HITAM IANYA BERSIH,KALAU PUTIH IANYA KOTOR…
Jawapan : PAPAN HITAM…

Soalan: bomb apa yg keluar air
Jawapan : bomba

Soalan: pada suatu hari, ali nok gi kedai jap peng..lepas tu, dia naik mutor,nape hok gerok???
Jawapan : semua dok gerok, sebab ali naik mutor jer, bukan bowok,tolol,bahalol,buffalo…

Soalan: dlm banyak-banyak kereta,kereta apa belum mandi wajib?..
Jawapan : kereta BMW..B-belum,M-mandi,W-wajib…hahaha..tongok…

Soalan: dlm banyak-banyak lori,lori apa yg buleh wak putih kulit???
Jawapan : lorea paris…hahaha..ade kan kat eklan…

Soalan: pada suatu hari, ali nok gi kedai kumariwasukongilolubodokuhaerwr….lepas tu, dia balik mule,bakpe???
Jawapan : sebab kedai tutop…haaaaahaaaaa….

Soalan: DALAM BANYAK-BANYAK BINATANG,BINATANG APE YANG SUKE BUAT JAHAT??
Jawapan : kambing dan lembu sebab suke meragut

Soalan: DALAM BANYAK-BANYAK buah,buah ape yg terkenal???
Jawapan : buoh keme yusof taiyyyyyyyyyyoobbbbbbbb….hahahaha……

Soalan: kalau orang jadi lembu,lembu jadi ape???
Jawapan : jadi heran la, bukan banyok ,katok….

Soalan: ali jalan kat tepi pantai..bile die tengok kat blakang die tgok tapak kaki die xade…bakpe??
Jawapan : sebab die ngundur…hahaha bodo….

Soalan: mana yg sakit?antara kelapa dengan durian,jika jatuh ke kepala kita…?
Jawapan : kepala ar sakit bodo…..

Soalan: dlm banyak2 buku, buku apa yang orang tak panggil buku……….
Jawapan : kamus la bongok………..

Soalan: kapal terbang terbang,ade burung berak atas kapal terbang tu,kapal terbang tu terbelah dua,nampak ape???
Jawapan : Nampok ngak nipu….bodo…

Soalan: kalau you tolak me…apa yang terjadi????
Jawapan : mie tumpah

5 Responses to “Koleksi Teka Teki..”

  1. Totally funny… =D thx dude!!!

  2. LOLZ asyik bodo je last2 … ko pandai sgt ke?

  3. Bangkang… Bangkang…..

    Soalan : Kuih ape yang tengah tak leh makan?
    Jawapan : Kuih tak jadi.
    Salah…salah… jawapan sebenar, kuih donat… tengah pon takde, nak makan macam mane…

    Soalan : Menatang ape yang ade 2 huruf?
    Jawapan : U dan G (UdanG)
    errrr….. YU lagi la nampaj 2 huruf die……..

  4. kelakar betul lar……sape nak kedit mintak larr dengan aku…aku ader banyak sangat kedit…tapi khas untuk penguna celcom je tau….nie dia nombor aku….0139602980.0139409501

  5. ape aa bl0g nyh,
    asyik b0d0,bangang,t0l0l..agak2 aa sket,
    mcm k0rg yg wat s0klan tu cerdik sgt aa,
    naNti aku sur0h org b0ikot bl0g nyh baru taw..
    lagiip0n dah aa byk s0klan yg ulang2,
    theN jwpn cam baNgang je..
    b00 !


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

%d bloggers like this: